Opositors 2023 i 2024: Regulació de la fase de pràctiques


31 Jul, 2024

RESOLUCIÓ EDU/2769/2024, de 25 de juliol, de regulació de la fase de pràctiques previstes a la Resolució EDU/4037/2022, de 21 de desembre, de convocatòria dels processos d'estabilització, mitjançant el sistema selectiu de concurs oposició per a l'ingrés a la funció pública docent, i a la Resolució EDU/4103/2022, de 23 de desembre, de convocatòria de concurs oposició per a l'ingrés i accés a la funció pública docent i adquisició de noves especialitats.

  • La fase de pràctiques inclou un període d'activitat docent i, si escau, la realització i superació d'un curs de formació.
  • La fase de pràctiques té una durada de tres mesos i mig, comptabilitzats a partir de la data de presa de possessió en la destinació adjudicada i que pot finalitzar, com a màxim, el 30 de desembre de 2024. Cal un període d'avaluació mínim de tres mesos d'activitat docent, amb independència de la modalitat en què sigui impartida. Si hi ha hagut absències justificades, aquest període mínim s'ha de completar abans que la comissió d'avaluació n'emeti la qualificació. El termini mínim de tres mesos d'activitat docent es comptabilitza a partir de la data de presa de possessió en la destinació adjudicada i pot finalitzar, com a màxim, el 20 de desembre de 2024. Els períodes de vacances establerts en el calendari escolar no es tenen en compte a l'efecte de comptabilitzar el període d'avaluació mínim.
  • El personal funcionari en pràctiques que a 31 d'agost de 2024 hagi prestat menys de sis mesos de serveis en centres educatius públics o serveis educatius dependents del Departament d'Educació ha de participar necessàriament en un curs de formació telemàtic específic per al personal funcionari en pràctiques organitzat pel Departament d'Educació. La durada del curs és de 25 hores.
  • La informació sobre el curs de formació es pot consultar a la secció de formació de la pàgina d'xtec:

http://xtec.gencat.cat/ca/formacio/formaciocollectiusespecifics/formacio-especifica-obligatoria-professorat_novell/professorat_funcionari_practiques/).

El curs inclou dins de la seva estructura un mòdul formatiu de 5 hores de durada sobre els riscos del lloc de treball genèrics del personal docent que desenvolupa l'activitat a les aules.

  • Les persones seleccionades en procediments selectius anteriors als regulats a la Resolució EDU/4037/2022, de 21 de desembre, i a la Resolució EDU/4103/2022, de 23 de desembre, que no han estat avaluades del període de pràctiques, o que hagin obtingut una avaluació de no apte per primera vegada, s'han d'incorporar per realitzar la fase de pràctiques i ser avaluades d'acord amb el que estableix aquesta resolució.

Finalització de la fase de pràctiques

El dia 15 de desembre de 2024 finalitza la fase de pràctiques del personal funcionari en pràctiques que hagi estat en servei actiu en el cos docent durant un període superior o igual a tres mesos i mig i amb un període d'avaluació mínim de tres mesos, d'acord amb allò establert a l'apartat 1.

El personal funcionari en pràctiques que el dia 15 de desembre de 2024 hagi estat en actiu durant un temps inferior a tres mesos i mig o que no hagi realitzat un període d'avaluació mínim de tres mesos per causes justificades, ha de completar tant el període mínim de tres mesos i mig en servei actiu com el d'avaluació mínim de tres mesos abans de ser avaluat. La seva qualificació es formalitzarà tan bon punt s'hagin complert els períodes esmentats. En tot cas, el termini mínim de tres mesos d'activitat docent pot finalitzar, com a màxim, el 20 de desembre de 2024.

Ampliació de la duració de la fase de pràctiques

Les persones que no puguin ser avaluades per no complir els tres mesos de període d'avaluació com a màxim el 20 de desembre de 2024 o el temps de servei actiu de tres mesos i mig a 30 de desembre de 2024 podran ser avaluades excepcionalment fins al 31 de maig. En cas de ser declarades aptes de la fase de pràctiques, el seu nomenament com a funcionàries de carrera tindrà efectes el dia 1 de setembre de 2025.

A l'efecte del que preveu aquest apartat, les comissions d'avaluació es consideren constituïdes amb caràcter permanent fins que hagin avaluat el personal funcionari en pràctiques que tinguin assignat. En qualsevol cas, les seves actuacions finalitzen el 31 d'agost de 2025.

Només per a les persones que no estan exemptes de la realització del curs de formació previst, no l'hagin pogut realitzar per una causa justificada (baixa mèdica o permís de maternitat biològica, adopció o acolliment i del permís de l'altre progenitor, diferent de la mare biològica, per naixement, adopció o acolliment, per atendre fills prematurs o que, per qualsevol altra causa, hagin de ser hospitalitzats), s'obrirà un nou termini d'inscripció durant el mes de gener de 2025. En aquests casos, el curs finalitzarà abans del 30 d'abril de 2025.

Si la persona aspirant no pot completar els tres mesos mínims d'activitat docent abans del 30 de juny de 2025 serà avaluat el proper curs escolar d'acord amb la resolució que reguli la fase de pràctiques de la promoció següent. En aquest cas, si obtingués una avaluació no positiva, podria tornar a ser avaluada d'acord amb allò establert a l'apartat 8.

 

resolució-pràctiques