En una reunió recent celebrada a Madrid, una delegació d’ANPE formada per Sonia García, vicepresidenta nacional; Ramón Izquierdo, secretari estatal d’Acció Sindical, i Joaquim Pintado, president d’ANPE Catalunya, es va reunir amb Esther Monterrubio, secretària general de Formació Professional, i M.ª Paz Sánchez, Directora General de Planificació, Innovació i Gestió de la FP.
Durant la trobada, els representants d’ANPE van traslladar a l’administració les principals preocupacions del col·lectiu docent que imparteix cicles formatius, així com la necessitat d’abordar amb urgència els reptes que planteja la nova Formació Professional.
Des d’ANPE es van posar sobre la taula una sèrie de reivindicacions clares i concretes per millorar les condicions laborals del professorat i la qualitat del sistema de FP:
-
Millores salarials i reducció de ràtios: s’insisteix en la necessitat d’una millor retribució que aporti estabilitat i motivació, així com la reducció del nombre d’alumnes per grup, especialment en tallers i laboratoris.
-
Formació contínua i reconeixement professional: cal oferir formació actualitzada en tecnologies i metodologies, amb valoració dins de la carrera docent, per fomentar la innovació i una millor preparació de l’alumnat.
-
Més recursos i infraestructures: els centres necessiten materials actualitzats i tecnologia adequada per garantir una formació pràctica de qualitat.
-
Reconeixement institucional i participació: dignificar la tasca del professorat i incorporar-lo en el disseny curricular i les polítiques educatives és fonamental per una FP adaptada a la realitat social i laboral.
-
Reducció de la burocràcia: cal alleugerir la càrrega administrativa i reconèixer el treball no lectiu per millorar la tasca docent i l’acompanyament a l’alumnat.
-
Connexió amb el món laboral: es demana més col·laboració amb empreses, estades formatives per al professorat i una actualització constant dels continguts dels cicles.
-
Millora de la FP Dual: cal definir millor els rols dels tutors i garantir una coordinació eficaç entre centres i empreses, així com compensar adequadament la dedicació extra que implica aquest model formatiu.
Des d’ANPE valorem positivament la predisposició de l’administració a escoltar aquestes demandes i reiterem el nostre compromís per continuar treballant en la defensa dels drets del professorat i per una Formació Professional de qualitat, moderna i adaptada als reptes del futur.