Avui és una jornada de lluita i reivindicació al sistema educatiu. Alguns docents han exercit el seu dret a vaga; d’altres han optat per no fer-la, des del respecte a la pluralitat de posicionaments. En qualsevol cas, el denominador comú és clar: la necessitat urgent de millorar les condicions laborals del professorat i garantir un sistema educatiu públic de qualitat.
Les principals reivindicacions que han motivat aquesta mobilització són:
-
Millora de les condicions laborals, reconeixement social, professional i salarial adequat a la responsabilitat que implica la tasca educativa.
-
Reducció de les ràtios a les aules, per garantir una atenció més personalitzada i una educació de qualitat.
-
Increment i estabilització de les plantilles, amb més recursos humans i menys precarietat, especialment per al personal interí.
-
Disminució de la sobrecàrrega burocràtica, que actualment allunya el professorat de la seva funció essencial: ensenyar i acompanyar l’alumnat.
-
Més inversió i recursos per al sistema educatiu públic, per evitar que continuï funcionant gràcies a l’esforç i l’esgotament dels seus professionals.
Aquestes reivindicacions són condicions imprescindibles per garantir una educació pública equitativa, inclusiva i amb garanties de futur. La jornada d’avui vol situar aquest debat al centre i exigir solucions reals, estables i compartides.