Termini de presentació.
El termini de presentació de sol·licituds serà del 16 de gener al 4 de febrer de 2019, ambdós inclosos.
1. El procediment selectiu comença el dia 14 de juny de 2019 en què es realitza, amb caràcter previ, la prova d'acreditació del coneixement de la llengua castellana pels aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola i la prova de coneixements de les dues llengües oficials a Catalunya.
2. El dia 15 de juny de 2019, a les 10:00 hores del matí, es realitza l'acte de presentació davant els tribunals i a continuació, si així ho determina la comissió de selecció respectiva, es pot iniciar la fase d'oposició dels procediments d'accés a un cos de grup superior i d'adquisició de noves especialitats.
3. Proves de la fase d'oposició.
La fase d'oposició consta de dues proves eliminatòries. La seva superació permet a l'aspirant passar a la fase de concurs.
3.1 Primera Prova
3.1.1 Part A) de la primera prova: programació didàctica.
Presentació d'una programació didàctica que ha de fer referència al currículum vigent a Catalunya i ha de tenir en compte la inclusió i la perspectiva de gènere.
3.1.2 Part B) de la primera prova: unitat didàctica.
La preparació i exposició oral, davant el tribunal, d'una unitat didàctica, pot estar relacionada amb la programació presentada per l'aspirant o elaborada a partir del temari oficial de la especialitat. En el primer cas l'aspirant ha de triar la unitat didàctica d'entre tres extretes a l'atzar per ell mateix, de la seva pròpia programació. En el segon cas l'aspirant ha de triar la unitat didàctica d'un tema d'entre tres extrets a l'atzar per ell mateix, del temari oficial de l'especialitat.
3.2 Segona prova
Té per objecte la demostració dels coneixements específics de l'especialitat a la que s'opta i consta de dues parts que són valorades de manera conjunta.
3.2.1 Part A) de la segona prova: prova pràctica.
En totes les especialitats s'ha de realitzar una prova pràctica que permeti comprovar que els aspirants tenen la formació científica i el domini de les habilitats instrumentals o tècniques corresponents a l'especialitat a què s'opta, que demostrin la capacitat per construir les adequades situacions d'aprenentatge que promoguin l'assoliment de les competències per part dels alumnes, d'acord amb les especificacions, pautes i criteris que s'inclouen a l'annex 7 de la convocatòria
3.2.2. Part B) de la segona prova: desenvolupament d'un tema
Consisteix en el desenvolupament per escrit d'un tema triat per l'aspirant d'entre un nombre de temes trets a l'atzar pel tribunal dels corresponents al temari de l'especialitat, tenint en compte els criteris següents:
a) En les especialitats que tinguin un nombre no superior a 25 temes, s'ha de triar d'entre tres temes.
b) En les especialitats que tinguin un nombre superior a 25 temes i inferior a 51 temes, s'ha de triar d'entre quatre temes.
c) En aquelles especialitats que tinguin un nombre superior a 50 temes, s'ha de triar d'entre cinc temes.
El temps que es disposa per a la seva realització és d'un màxim de dues hores.
Es convoca concurs oposició per cobrir 5.005 places.
a) Distribució per cossos:
Codi: 597
Cos: Mestres
Nombre de places: 3.604.
Codi: 590
Cos: Professors d'ensenyament secundari
Nombre de places: 759.
Codi: 592
Cos: Professors tècnics de formació professional
Nombre de places: 642.
b)Distribució per especialitats:
Cos de mestres
Codi |
Especialitat |
L |
R |
T |
ALL |
Audició i llenguatge |
71 |
4 |
75 |
EES |
Pedagogia terapèutica |
269 |
14 |
283 |
INF |
Educació infantil |
560 |
29 |
589 |
PAN |
Llengua estrangera anglès |
314 |
17 |
331 |
PEF |
Educació física |
200 |
11 |
211 |
PFR |
Llengua estrangera: francès |
8 |
0 |
8 |
PMU |
Música |
166 |
9 |
175 |
PRI |
Educació primària |
1836 |
96 |
1.932 |
|
Total |
3424 |
180 |
3.604 |
Cos de professors d'ensenyament secundari
Codi |
Especialitat |
E |
L |
R |
T |
501 |
Administració d'empreses |
19 |
54 |
4 |
77 |
502 |
Anàlisi i química industrial |
7 |
21 |
2 |
30 |
503 |
Assessoria i processos d'imatge personal |
6 |
17 |
1 |
24 |
505 |
Formació i orientació laboral |
23 |
63 |
5 |
91 |
506 |
Hoteleria i turisme |
6 |
17 |
1 |
24 |
507 |
Informàtica |
35 |
97 |
7 |
139 |
508 |
Intervenció socio-comunitària |
22 |
61 |
4 |
87 |
510 |
Organització i gestió comercial |
18 |
51 |
4 |
73 |
511 |
Organització i processos de manteniment de vehicles |
6 |
17 |
1 |
24 |
512 |
Organització i projectes de fabricació mecànica |
6 |
19 |
1 |
26 |
513 |
Organització i projectes de sistemes energètics |
2 |
6 |
0 |
8 |
515 |
Processos de producció agrària |
4 |
11 |
1 |
16 |
516 |
Processos industria alimentària |
3 |
7 |
1 |
11 |
517 |
Processos diagnòstics clínics i productes ortoprotètics |
8 |
20 |
2 |
30 |
518 |
Processos sanitaris |
11 |
29 |
2 |
42 |
519 |
Processos i mitjans de comunicació |
3 |
7 |
1 |
11 |
522 |
Processos i productes d'arts gràfiques |
2 |
8 |
0 |
10 |
524 |
Sistemes electrònics |
2 |
6 |
0 |
8 |
525 |
Sistemes electrònics i automàtics |
7 |
20 |
1 |
28 |
|
Total |
190 |
531 |
38 |
759 |
Cos de professors tècnics de formació professional
Codi |
Especialitat |
L |
R |
T |
601 |
Cuina i pastisseria |
29 |
2 |
31 |
603 |
Estètica |
28 |
1 |
29 |
608 |
Laboratori |
8 |
1 |
9 |
609 |
Manteniment de vehicles |
47 |
2 |
49 |
610 |
Maquines, serveis i producció |
3 |
0 |
3 |
611 |
Mecanització i manteniment de màquines |
40 |
2 |
42 |
614 |
Operacions i equips d'elaboració de productes alimentaris |
8 |
0 |
8 |
615 |
Operacions de processos |
9 |
1 |
10 |
616 |
Operacions i equips de producció agrària |
12 |
1 |
13 |
617 |
Patronatge i confecció |
6 |
0 |
6 |
618 |
Perruqueria |
15 |
1 |
16 |
619 |
Procediments de diagnòstic clínic i ortoprotètics |
31 |
2 |
33 |
620 |
Procediments sanitaris i assistencials |
92 |
5 |
97 |
621 |
Processos comercials |
51 |
3 |
54 |
622 |
Processos de gestió administrativa |
63 |
3 |
66 |
623 |
Producció en arts gràfiques |
9 |
0 |
9 |
625 |
Serveis a la comunitat |
66 |
3 |
69 |
626 |
Serveis de restauració |
12 |
1 |
13 |
627 |
Sistemes i aplicacions informàtiques |
76 |
4 |
80 |
629 |
Tècniques i procediments d'imatge i so |
5 |
0 |
5 |
|
Total |
610 |
32 |
642 |