ANPE dona suport a la jornada de vaga docent convocada demà a Catalunya per reclamar millores en el sistema educatiu públic i en les condicions laborals del professorat.
La convocatòria posa el focus en qüestions que fa temps que el col·lectiu docent assenyala com a prioritàries, com la reducció de ràtios a les aules, l’increment de recursos per als centres educatius i la necessitat de garantir unes condicions laborals més estables i dignes per als professionals de l’educació.
Situació laboral precària
Des d'ANPE considerem que la situació actual dels centres educatius continua marcada per una sobrecàrrega de feina, manca de recursos i dificultats per donar resposta a les necessitats de l’alumnat en condicions adequades. En aquest sentit, es defensa que la millora de les condicions del professorat està directament relacionada amb la qualitat del sistema educatiu.
La jornada de vaga també vol evidenciar la necessitat de reforçar l’educació pública com a eina fonamental per garantir la igualtat d’oportunitats i una atenció educativa de qualitat per a tot l’alumnat.