Resultat de la recerca

Tornar

Catalunya 23 Jul, 2014
ADJUDICACIONS DE DESTINACIONS DEFINITIVES CURS 2014-2015

Resolució definitiva Accés a la llista amb el codi d'usuari GICAR (Atri)  Accés a la llista amb el codi d'usuari temporal  Resolució provisional   Accés a la llista amb el codi d'usuari GICAR (Atri)  Accés a la llista amb el codi d'usuari temporal    Termini per presentar reclamacions: de l'11 al 15 de juliol de 2014

Llegir més
#Històric
Catalunya 21 Jul, 2014
Professorat interí i substitut: Nomenaments telemàtics mes d’agost. Curs 2014-2015

Una vegada finalitzades les adjudicacions de destinacions provisionals del mes de juliol i en funció del nombre de vacants i substitucions que quedin pendents de cobrir, el Departament d’Ensenyament i el Consorci d’Educació de Barcelona entre el 28 d’agost i el 10 de setembre faran els actes de nomenaments telemàtics. A partir del 19 d'agost, el Departament i el Consorci informaran de les dates concretes en què es duran a terme aquestes adjudicacions de vacants i substitucions . -  Nomenaments per a l'adjudicació de vacants i substitucions de llocs de treball específics (llocs amb perfil lingüístic, llocs d'atenció a la diversitat i d'àmbit d'ensenyament secundari en centres de formació d'adults)  A partir del 22 d'agost els serveis territorials del Departament d'Ensenyament i el Consorci d'Educació de Barcelona adjudicaran les vacants i substitucions dels llocs de treball específics.

Llegir més
#Històric
Catalunya 11 Jul, 2014
BORSA DE TREBALL DE PERSONAL DOCENT DEFINITIVA PER AL CURS 2014-2015

Número d'ordre  El número d'ordre de la borsa de treball és el definitiu per al curs 2014-2015. Al llarg del curs 2014-2015 s'obriran nous terminis per modificar les dades que consten a la borsa: 16 de setembre de 2014, la quarta setmana d'octubre de 2014, la darrera setmana de gener de 2015 i la darrera setmana de març de 2015.  Consulta de dades

Llegir més
#Històric
Catalunya 05 Jun, 2014
MODIFICACIO DADES BORSA CURS 14-15

RESOLUCIÓ ENS/1083/2014, de 14 de maig, dels terminis i les bases per a l'actualització i modificació de les dades dels aspirants que integren la borsa de treball de personal docent per al curs 2014-2015. ENLLAÇ MODIFICACIÓ DE DADES DE LA BORSA (CURS 14-15): -16 de setembre de 2014 -Quarta setmana d'octubre de 2014 -Darrera setmana de gener de 2015 -Març del 2015.

Llegir més
#Històric
Catalunya 06 May, 2014
ADJUDICACIONS D'ESTIU CURS 2014-2015

Adjudicacions de destinacions provisionals Terminis de presentació de sol·licituds individuals de destinació provisional per al curs 2014-2015. Els terminis de presentació de sol·licituds són els següents: a) Personal funcionari de carrera: del 6 al 19 de maig de 2014. - Persones que estan treballant en un centre del Departament Portal de centres del Departament  - Persones que no estan en actiu en un centre del Departament Accés a la sol·licitud b) Personal interí: del 21 de maig al 3 de juny de 2014. TAMBÉ ES PODRÀ: A) MODIFICAR DADES, POSAR ESPECIALITATS... B) RECLAMAR NÚMERO DE BORSA C) PELS QUE NO HAN TREBALLAT MAI  I VULGUIN CONTINUAR A LA BORSA, S'HAURÀ DE CONFIRMAR EN AQUEST TERMINI. c) Personal acollit a l’article 25 de la Llei 31/1995 de prevenció de riscos laborals: del 9 al 20 de juny de 2014, prèvia cita dels Serveis Territorials/Consorci d’Educació de Barcelona. El personal funcionari de carrera que resulti afectat per la pèrdua de la destinació definitiva amb posterioritat al 19 de maig, pot presentar la seva sol·licitud de destinació amb suport no telemàtic en el termini màxim de 10 dies des de la data de comunicació del Serveis Territorials/Consorci referida a la seva nova situació administrativa. RESOLUCIÓ: PDF (580.11 KB)

Llegir més
#Històric
Catalunya 08 Abr, 2014
OBERTURA DE LA BORSA-LLISTA PROVISIONAL D'ADMESOS/EXCLOSOS

RESOLUCIÓ ENS/205/2014, de 31 de gener, de convocatòria de concurs públic per formar part de la borsa de treball per prestar serveis amb caràcter temporal, com a personal interí docent, en centres públics no universitaris dependents del Departament d'Ensenyament. DOGC7/2 PDF Termini per tramitar la sol·licitud d’inscripció: Del 10 de febrer fins 3 de març de 2014.   Després hi ha 10 dies hàbils a comptar a partir del dia de la tramitació telemàtica de la sol·licitud per presentar-la junt als requisits i mèrits al·legats.   Publicació de la llista provisional de persones admeses o excloses:  CONSULTATermini de reclamació: Del 8-22 d'abril inclosos   Publicació de la llista definitiva de persones admeses o excloses: primera quinzena del mes de maig de 2014 CONSULTA Requisits generals: 1)Tenir la nacionalitat espanyola o d’altres estats membres de la Unió Europea 2) Tenir divuit anys complerts i no excedir els seixanta-cinc. 3) No patir cap malaltia ni tenir cap limitació física o psíquica incompatible amb l’exercici de les funcions corresponents al cos i a l’especialitat (caldrà aportar un certificat mèdic) 4) No haver estat separat o separada mitjançant expedient disciplinari del servei de cap de les administracions públiques, ni estar inhabilitat o inhabilitada per a l’exercici de les funcions públiques. 5) Tenir el certificat de nivell de suficiència de català , o titulació equivalent 6) No ser funcionari o funcionària de carrera o en pràctiques del cos al qual es vol accedir. 7) Tenir la capacitació adequada per impartir les àrees i matèries curriculars corresponents a l’especialitat del lloc de treball que s’ha d’ocupar.   Documentació a presentar als diferents Serveis Territorials del Departament o al Consorci d'Educació de Barcelona:   *Fotocòpia compulsada del títol exigit per a l'ingrés al cos o certificació acadèmica original o, en tot cas, fotocòpia compulsada acreditativa d'haver fet tots els estudis necessaris per expedir aquest títol, amb indicació de la convocatòria en què es van acabar. *En el cas de presentar la certificació acadèmica dels estudis fets, cal adjuntar també la fotocòpia compulsada del rebut acreditatiu del pagament dels drets d'expedició del títol. *Si ets professor/a d'Ensenyament Secundari o EOI: original o fotocòpia compulsada del títol oficial de màster que acrediti la formació pedagògica i didàctica d'acord amb el que estableix l'article 9 del Reial decret 1834/2008, de 8 de novembre per exercir la docència en l'educació secundària obligatòria, el batxillerat, la formació professional i l'ensenyament d'idiomes o del certificat d'aptitud pedagògica expedit per un institut de ciències de l'educació o el títol d'especialització didàctica. *Fotocòpia del document nacional d'identitat *Certificat mèdic ordinari (es pot trobar a qualsevol Quiosc o estanc) que acrediti que no es pateix cap malaltia ni s'està afectat o afectada per una limitació física o psíquica incompatible amb l'exercici de les funcions corresponents al cos i a l'especialitat a què s'opta (l'expedeix un metge de família a qualsevol CAP) *Certificat de nivell de suficiència de català , o titulació equivalent *Declaració jurada (inclosa a l'aplicatiu informàtic) de no haver estat separat o separada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap Administració pública, ni de trobar-se inhabilitat o inhabilitada per a l'exercici de les funcions públiques. Així mateix, les persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola han de presentar una declaració jurada o promesa de no estar sotmesos a sanció disciplinària o condemna penal que impossibiliti l'accés a la funció pública en el seu estat d'origen. *MÈRITS (PDF AMB TOTA LA INFORMACIÓ) *Únicament es valoren els mèrits assolits fins a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Un mateix mèrit no pot ser valorat per més d'un apartat o subapartat. *Es subdivideixen en: a) Experiència docent (màxim 18 punts) i b) Formació acadèmica (titulacions, certificats de nivell, masters, postgraus...) Cal aportar originals i fotocòpies- per compulsar-les als registres-de tots el títols i contractes que justifiquin els mèrits. ENLLAÇ AMB EL DEPARTAMENT (inclou la sol·licitud d'inscripció, formularis i documentació i normativa) PDF AMB LES ESPECIALITATS QUE ES CONVOQUEN PER SERVEIS TERRITORIALS

Llegir més
#Històric
Catalunya 01 Abr, 2014
EL DECRET DE PLANTILLES: TOT PER AL PROFESSORAT PERÒ SENSE EL PROFESSORAT.

Finalment el Decret de Plantilles s’ha aprovat. El Decret és una de les “potes” de la LEC, una altra llei que va néixer amb acord als passadissos polítics, però no pas dels docents ni dels seus representants. Molt semblant al que ha passat amb la LOMCE, per cert... La Consellera es legitima- de manera molt explícita, tal i com varem veure a la interpel·lació- en que té el suport del Consell Escolar de Catalunya, malgrat que aquest suport no va ser unànime. La representació que tenen els docents al Consell és pràcticament testimonial. La manera com s’ha portat aquest Decret (amb meses de “negociació” sindical on es llançava a la brossa tota esmena, suggeriment o proposta, esborranys “secrets”...) diu molt de la imatge global del mateix procés. Sembla més propi d’un Decret que es sap lesiu, i que s’ha de colar per la porta del darrera i a corre-cuita. Ja s’ha parlat molt del que ens portarà aquest Decret a nivell professional, doncs obre la porta a l’amiguisme en el procés de selecció, al servilisme i a la por a les represàlies si no es “cau en gràcia” No estem parlant d’una empresa privada, que té els seus propis mecanismes de selecció de personal, sinó de centres públics que han de demostrar principis igualitaris, democràtics i objectius. Cal recordar que el/la director/a no és un gestor privat, és un docent, un/a company/a que porta a terme tasques directives.  Ens hem de fer a la idea (malgrat ens faci mal reconèixer-ho) que no estem a Escandinàvia, i que la nostra idiosincràsia demostra que els llocs es solen cobrir amb candidats que tenen millor perfil en relacions personals i/o polítiques que professionals i/o de coneixements. O es que no tenim una vella dita molt nostra que diu “Qui no té padrí no el bategen?”? Es parla també de perfils com si el Departament parlés d’una ETT. No tot és acumular títols, certificats i mèrits si no es sap encarar el dia a dia d’una professió cada cop més complexa i que necessita de gent amb molta intel·ligència, sí, però sobretot emocional. I això no ho donen només els títols, ho dona la experiència (que ara sembla ja no ser tan important!) Cal que tampoc perdem de vista el que ens porta a nivell polític i sobretot ètic. Caldria fer-se una parell de preguntes: 1) Com es que els docents som els últims d’assabentar-nos de tot? 2) Per què s’està aïllant al docent en tot acte democràtic i decisiu dels centres, en els que els pares i mares, les fundacions “afins al règim” i les direccions són els que realment tenen la paella pel mànec? I la més important, que deixem per l’últim: Per què, i en el nom de l’Ensenyament (o Educació, o la propera paraula que es vulguin inventar) tothom hi pot ficar cullerada menys el propi docent?... No es pot menysprear i culpar als docents, que pateixen un sistema esgotat, inviable, injust i retrògrad. Si aquesta atrotinada “màquina” funciona es gràcies als docents que la posen en marxa cada dia. Ells i elles saben bé com funciona la maquinària , son els mecànics i enginyers de la mateixa. Potser estaríem d’acord que es podria revisar la qualificació i/o la selecció dels docents, optimitzant i enrobustint els canals d’accés per guanyar en respectabilitat i consolidar el nostre perfil laboral i professional, però no amb els termes que es dicten en aquest decret. Finalment, cal remarcar que des d’ANPE ja fa molt de temps que proposem l’aprovació de l’Estatut Docent, doncs no es pot improvisar ni jugar amb els drets dels treballadors i treballadores, ni actuar a cop de “Decretazo”. Portem massa anys amb polítics i “experts” entestant-se a començar la casa per la teulada. Un marc seriós i consensuat acabaria amb molts dels problemes.

Llegir més
#Històric
Catalunya 14 Mar, 2014
En el marc de la lluita i les reivindicacions que ANPE i tots els sindicats de la funció pública estem portant a terme, volem

En el marc de la lluita i les reivindicacions que ANPE i tots els sindicats de la funció pública estem portant a terme, volem comunicar-te les properes actuacions:  1. L’esborrany del Decret de Plantilles podria incomplir la llei de la funció pública per deixar en la indefensió al professorat. Aquestes últimes setmanes molts sindicats i l’Assemblea de Secundària ens hem dirigit a diferents partits polítics del Parlament de Catalunya demanant la retirada d’aquest Decret, fins que s’incloguin mesures que permetin al professorat defensar-se de possibles abusos.  2. Els sindicats de la Funció Pública hem demanat una compareixença al Parlament per exposar i demanar les nostres reivindicacions de caràcter retributiu i professional.  Volem acompanyar aquesta compareixença amb el recolzament de tots/es els treballadors/es de la funció pública. Per això, hem fet un full de recollida de signatures (veure arxiu adjunt) amb les nostres reivindicacions. Et demanem passar i recollir les signatures entre els docents del teu centre. Ens les pots enviar escanejades a les nostres direccions de correu (veure dalt) o per correu ordinari,o si cal, podem passar a recollir-les pel teu centre. ÉS MOLT IMPORTANT ACONSEGUIR EL MAJOR NOMBRE DE SIGNATURES POSSIBLES! 3. PER UNA CATALUNYA SOCIAL: GRAN MANIFESTACIÓ A BARCELONA  El proper 6 d’abril volem omplir els carrers amb una gran manifestació per reclamar els nostres drets i els de tots els ciutadans de Catalunya (veure cartell adjunt). Gràcies per la teva col·laboració.

Llegir més
#Històric
Catalunya 11 Feb, 2014
LA NOVA SENTÈNCIA DEL TSJC

Tornem a patir de nou el problema de les resolucions judicials sobre l'ús de la llengua catalana a les aules. A Catalunya, la llengua a l’escola i al carrer no és un problema. Això no vol dir que algunes famílies tinguin una opinió contrària al model general i vulguin ser ateses d’acord amb la seva opció. Però això no pot comportar la modificació d’un sistema, que funciona raonablement bé.  I diem que funciona raonablement bé, perquè gràcies al treball dels docents, quan els/les alumnes de Catalunya finalitzen l’escolarització obligatòria, tenen un nivell de coneixement en llengües, oficials i cooficials igual que el de la resta de l’estat. I el mateix passa amb el nivell assolit en la resta d’assignatures. El problema de l’escola a Catalunya no és la llengua, ni els alumnes, ni els docents, ni les famílies. Allò que està atemptant la qualitat educativa i farà empitjorar els resultats acadèmics dels nostres alumnes són el conjunt de retallades i ajustos que s'han aplicat. Des d'ANPE.Cat volem continuar defensant el model d'escola catalana, però no només pel que fa a l' immersió lingüística (sobradament provada i contrastada), sinó també més enllà, a tot el conjunt de professionals, usuaris i serveis que garanteixen el dret a una educació pública de qualitat.

Llegir més
#Històric
Catalunya 04 Feb, 2014
BORSA: MODIFICACIONS A LES SUBSTITUCIONS

Ha aparegut la Resolució, de 12 de setembre de 2013, del director general de Professorat i Personal de Centres Públics de modificació de l'apartat 4 dels Criteris de gestió de la borsa de treball de personal docent per al curs 2013-2014 en la que es resol: 1. Modificar l'apartat 4 del document Criteris per a la gestió de la borsa de treball de personal docent per al curs 2013-2014, que ha de quedar redactat de la següent manera: "No es nomenarà personal substitut fins que no hagin transcorregut deu dies lectius des de l'inici de la situació que justifica el nomenament a excepció dels supòsits (...) següents, en els quals es podrà avançar el nomenament del substitut sempre que la baixa o incidència a substituir tingui prevista una durada superior als 10 dies lectius. a) Es cobriran des del primer dia les substitucions dels mestres dels (...) CAEPS i escoles ubicades en entorns socials i econòmics desfavorits i en els centres integrants de les ZER. b) Es cobriran des del primer dia les substitucions dels mestres d'audició i llenguatge, dels mestres i professors de les unitats de suport de l'educació especial i dels mestres de les escoles d'educació especial. c) A les escoles no incloses en l'apartat a), els tutors d'educació infantil se substituiran a partir del primer dia lectiu des de l'inici de la baixa o incidència. I les substitucions dels tutors d'educació primària i dels mestres de les especialitats d'anglès, música i educació física es cobriran des del sisè dia lectiu. d) Els tutors d'educació secundària obligatòria se substituiran a partir del sisè dia lectiu . e) A les EOI les substitucions del professorat dels cursos intensius en no poder-se atendre amb altre professorat de la plantilla docent, es cobriran des del primer dia (...) En la resta de cursos de les EOI (...) es cobriran des del sisè dia. f) Quan en un mateix centre hi hagi simultàniament diverses baixes d'una durada prevista superior als deu dies lectius, no cobertes amb personal substitut, i es prevegi que es mantindrà la simultaneïtat durant cinc dies lectius, com a mínim, a comptar des del dia de nomenament de la persona substituta, se substituirà la segona baixa simultània a partir del primer dia lectiu des de l'inici de la baixa o incidència. Les baixes o incidències d'una durada prevista entre 5 i 10 dies lectius no seran substituïdes però es tindran en compte a l'hora d'aplicar el criteri de simultaneïtat. Quan,(...) s'hagi de substituir una de les incidències del centre, es cobrirà, preferentment, la que tingui prevista una major durada o, si s'escau, la llicència per infantament o la compactació de la reducció de jornada per cura de fill. g) Nomenament de substitut en el supòsits de baixes de llarga durada del personal que realitza tasques directives. (...) quan el centre assigni les tasques directives a un altre membre del claustre, el nomenament del substitut es realitzarà per una jornada que inclogui la totalitat de les hores lectives assignades al titular que està de baixa, incrementades, si s'escau, amb les hores lectives que hagi de deixar de fer el professor que assumeix provisionalment les tasques directives. h) Baixes o incidències del personal substitut. En el supòsit de baixa o qualsevol incidència del personal substitut, es podrà nomenar un substitut des del primer dia, per tal d'evitar que una mateixa incidència de baixa comporti un període de 20 dies lectius sense nomenament d'un professor substitut. i) Baixes o incidències del titular en reducció de jornada. Quan el titular que té concedida una reducció de jornada presenta una baixa o qualsevol altra incidència, es podrà ampliar, des del primer dia de la baixa, el nomenament del substitut que cobreix la reducció de jornada del titular per tal que cobreixi tota la jornada, sense que s'ultrapassi la jornada de 32,5 hores establerta amb caràcter general per a les substitucions docents. j) Substitució en cas d'incidències consecutives d'un mateix docent. En cas que una mateixa persona gaudeixi de diferents permisos consecutius (p. ex. matrimoni i assumptes propis, etc. ), a l'hora de valorar la substitució es tindrà en compte la durada total de l'absència. k) Assumptes propis: les llicències per assumptes propis de durada superior als 10 dies es podran substituir des del primer dia. l) Substitucions del professorat que imparteix Programes de Qualificació Professional Inicial (PQPI) i no estan ubicats en centres educatius públics. La substitució del professorat que imparteix PQPI no ubicats en centres educatius públics es cobrirà des del primer dia de la incidència, en no haver-hi altre professorat de la plantilla que pugui atendre els alumnes. m) Substitució en el cas que durant el darrer trimestre del curs escolar es produeixi una baixa o incidència del professorat que imparteix 2n curs de Batxillerat. En aquelles especialitats docents del batxillerat que només tinguin assignat un únic professor de plantilla, les substitucions durant el darrer trimestre del curs escolar es cobriran des del primer dia, davant la impossibilitat que els alumnes pugin avançar els continguts del currículum atesos per altres professors de la plantilla amb l'especialització corresponent. n) Altres situacions a valorar pels Serveis Territorials o el Consorci d'Educació de Barcelona. Per tal de garantir l'atenció a l'alumnat, els directors territorials o el gerent del Consorci podran autoritzar mesures excepcionals per a la cobertura de llocs de treball molt específics o centres en situacions excepcionals quan no puguin ser atesos amb els recursos propis del centre o siguin insuficients, com per exemple centres amb plantilles molt reduïdes, o d'altres.

Llegir més
#Històric
| 5 | 6 | 7 | 8 |
Tornar